Nathaliebild

Fråga om gymnasiet/gymnasievalet!

Postat av: Linnea Augustsson

Hej, jag undrar lite saker!
1. Var det svårt för dig att välja gymnasium? Hur gick du tillväga och hur bestämde du dig? Det finns så mycket att välja på liksom!
2. Är det mycket skillnad på gymnasiet och nian? Är det svårare eller bara annat upplägg?
3. Hur kände du första skoldagen? Var det stelt i klassen?
4. Hur vet man vad man ska välja för linje? Hur vet man vilken skola som är bäst?

2014-02-06 @ 21:44:24
URL: http://www.nattstad.se/linnea.augustsson.98
Postat av: Emma

Känner du någon som pluggar utomlands/har tagit ett utbytesår? Hur är det i så fall?

2014-02-06 @ 21:45:40
URL: http://emmiewee.blogg.se/
Postat av: Thea

Är du nöjd med ditt val? Vad gör man om man ångrar sig?

2014-02-06 @ 22:52:47
URL: http://theagollne.blogg.se
Postat av: Josefin

jag vet typ bara en skola som jag vill gå på men vet inte om jag kommer in där... vet inte om jag bara ska ha ett val eller hur jag ska göra?

2014-02-08 @ 15:35:01
Postat av: Teresa

Perfekt ju. Jag ska då välja gymnasium i år och är riktigt riktigt nervös. För min del är det de där med att försöka skaffa nya 'vänner' som gör mig mest nervös.
Har du några enkla tips till en tjej som mig som verkligen är helt skakis att börja i ny klass, hur man ska gå till väga för att få kontakt med folket i sin nya klass/skola?

För jag är omringad av folk som jag känt sen dagis, och har aldrig riktigt träffat nytt folk. För jag går varken på fester eller något annat socialt. Men inför gymnasium så måste jag verkligen ta tag i detta och behöver några enkla råd! Och hur gick du till väga när du sökte till gymnasium?
Vilken linje går du i? Och hur trivs du,och vad tycker du om linjen,samt det människor du är omringad av+lärare?
Tack snälla du :).

2014-02-10 @ 21:31:48



    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: